Lifestyle

Zdravý spánek nadevše aneb jak na něj

11.03.2019
Říká se, že nejlepší spánek je po třech, šesti a nebo devíti hodinách. A také se říká, že by měl člověk spát alespoň 8 hodin a probudit se jen v REM fázi. O spánku se toho říká opravdu hodně a tak jsme se chtěli tomuto problému trochu podívat na zoubek. Seřadili jsme k sobě několik faktorů, které náš spánek skutečně ovlivňují a jejich náprava vám pomůže zlepšit kvalitu spánku.

Zapomeňte na svíčkovou

Jídlo je jedním z hlavních faktorů, které nám ve spánku můžou udělat pěknou paseku. Pravdou je, že bychom měli jíst nejpozději dvě hodiny před tím než se chystáme na kutě. Za tyto dvě hodiny dokáže naše tělo potravu dobře strávit a nepotřebuje využívat další energii z našeho spánku. Také dbejte na složení večeře. Taková svíčková nebo steak leží v žaludku i několik hodin a tak se vám může lehce spát, že steak, který jste slupli k večeři v šest vás ještě ve dvanáct probudí ze spánku. Nejlepší je dát si lehkou večeři, která nás zasytí ale nepřejíme se z ní.


Pít či nepít?

Čím je člověk starší, tím lehčí má spánek a kdeco jej vzbudí. Pokud večer vypijete sklenici vody, může se vám lehce stát, že budete v průběhu noci potřebovat na záchod. Takovéto vstávání z postele může úplně rozhodit váš spánek a vy pak nezavřete oči do rána. Zastáváme názor, že nejlepší je před nocí tolik nepít a k posteli si postavit láhev s vodou.


Není nad postel

Poslední dobou jsou v trendu všemožné postele z palet, matrace naskládané na sobě, ale co si budeme povídat, nad pořádnou postel zkrátka není. A to dosvědčí i spousty lékařských studií. Základem zdravého a kvalitního spánku jsou matrace. Ty bychom měli vybírat s velkou pečlivostí, jelikož je to věc, se kterou trávíme opravdu hodně času. Kromě tvrdosti bychom měli dbát také na rozměry a upřednostňovat je před cenou. I tak málo jako je 10 centimetrů se na matraci znatelně projeví. Poslední novinkou jsou matrace z paměťové pěny, které slouží jako podpora těla a zároveň mu dávají potřebný odpor tak, aby bylo ležení v posteli vyvážené a spánek zdravý. Více o paměťových matracích se dočtete na Dormeo.




Čistě povlečené

Kolikrát byste měli převlékat postel? Podle posledních výzkumů je to jednou týdně. Nové prostěradlo má vliv nejen na kvalitu spánku ale také na výskyt bakterií. Ty se začnou vytvářet už po jednom týdnu. Čistě povlečené peřiny navíc působí jako balzám na naše nervy a po celém dni si ve voňavém povlečení skutečně odpočineme.


Vyměňte mobil za knihu

Nemůžete usnout poté, co jste se dodívali na oblíbený seriál nebo si psali s kamarády přes FB? Může za to modré světlo, které nenápadně vyzařují všechny obrazovky. Je dokázané, že toto světlo negativně působí na náš spánek. Proto raději vyměňte televizi a mobil za knihu, která naopak pomáhá ke zklidnění mozku a přípravě na spánek.


SOUVISEJÍCÍ NABÍDKY

Dormeo sleva až 5 %

Je to tady! Stačí vložit Váš e-mail a můžete začít využívat všech výhod MIA Clubu.

Jsem tu poprvé,
CHCI SE REGISTROVAT

Registrovat přes Facebook
VYTVOŘIT ÚČET ZDARMA

CHCI SE PŘIHLÁSIT
do svého účtu

Přihlásit přes Facebook